söndag 13 januari 2013

HÄR SITTER JAG OCH UGGLAR


(Mail till Frasse och Ida)

Hej. Eftersom jag inte kan rita bra direkt "ur huvudet" har jag googlat på ugglor.

Valde ut några till ett moodboard eller inspirations-kollage eller vad det nu kan heta på svenska.

Ingen av dem är bra. De flesta har dock en form, färg eller detalj som jag gillar. Ikväll tänkte jag sätta ihop det bästa och se vad det blir för slags uggla.

Gör det ni med om ni vill. Då kan vi jämföra vad vi kom fram till imorgon. Innan vi bestämmer och sågar ut själva siluetten.

Hoo Hoo Helena


(Egentligen är bilden på 70-tals ugglan ur mitt arkiv bättre än alla jag hittat på nätet. Kanske ska vi spara tid och bara köra på den?)

3 kommentarer:

  1. Helena, ryktet (och denna bild) säger att myrorna på götgatan har en EGEN HYLLA FÖR PRYDNADSUGGLOR!

    http://preview.tinyurl.com/d2rgvk6

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emi, det har helt gått mig förbi! (fast jag bor i närheten, dåligt). Dock var 99 % av ugglorna på bilden HELVULUSISKT fula. Förutom den med slips och hjälm (du som är copymaster, säger man hen även om djur..?)

      Radera
  2. jag gillade också ugglan med hjälm. för att undvika hensituationer kring djur brukar jag skriva djurets namn. Tror ugglan med hjälm kallas Kent.

    SvaraRadera