måndag 21 mars 2011

DET ÄR VIKTIGT ATT MAN ÄR TYDLIG MED ATT MAN SKOJAS

Mamma ringde. Hon läste mitt senaste inlägg högt under tiden jag satt kvar i luren. Hon frågade vem "Lindy Hop" var...? Har hon träffat honom? Vem är också den läskiga killen på bilderna?

OK. Jag fattar. Det verkar som vanligt, som jag måste förtydliga mig. Lindy Hop är inte ett för och efternamn. Det är den amerikanska benämningen på Jitterbug. Om du inte vet vad Jitterbug är kan du läsa dig till det här:


Jitterbug kommer ursprungligen från Harlem, New York. Skapades ur dansen Charleston på 30-talet.

Muttan heter egentligen Mathias Sterner. Han är fotograf och hyr numera in sig på Minimarkets kontor. Inte många meter från Bellas skrivbord. Varför han kallas Muttan vet jag inte. Men det är ett sjukt kul smeknamn. Om du vill se hans arbete, klicka här:


Så här ser en bild ut som han tagit:


Han verkar ta mycket mode-bilder:


Mamma tyckte han såg läbbig ut. Jag förtydligade att det var Will Ferells kropp och Muttans ansikte på bilderna. Därav olustkänslan hos betraktaren. (Jag är ganska okej på Photoshop). 


Muttan vill inte gå på kurs. När han väl sade det, kändes det jättetråkigt och svårt för mig att acceptera. Jag är van att få min väg igenom. Men jag har bestämt mig för att inte tjata mig till ett ja. 

Vår dans i lördags var dock högst verklig. Nästan magisk upplevde jag den. Och ja, vi hade sönder flera glas. Från två olika bord. Jag fick skärsår och Dan Jaget stackarn fick sopa upp efter vår tornado.


Jag och Muttan hade blivit ett vackert par...
Försöker nu att inte misströsta utan letar hoppfullt vidare efter någon annan som vill höja mig till skyarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar