onsdag 2 februari 2011

SKÖKAN REGINA OCH JAG

Tisdag efter jobbet. Måste jobba över. Skickar Ida till Wirströms. Pratar med personalen via Idas telefon. Ger inhandlings-instruktioner. Ny färg och lite blandade skruvar och muttrar.


Möts upp på Folkungagatan. Går direkt till Apan. Jag menar Elefantpojken. Känns lyxigt att plötsligt ha ett så bra ställe så nära men ändå så långt borta. Från Sofo. Är medveten om att jag själv (mer än väl) kvalar in under ramen för en Sofoit. Bor på Gotlandsgatan. Vit medelklass. Jobbar med media. Inbillar mig ha en egen stil men ser exakt ut som alla andra på Götgatan. Dessutom har jag på vänster sida en djävla undercut. (Nu dock utväxt sedan drygt ett år).


December 2009. Trodde jag var cool. Borde vetat bättre. Jag är ingen tonåring. Jag är 35. (Regina 44).





Mathias kommer. Frasse sitter som vanligt med hårband i baren. (Inte Frances. En äldre man med samma namn). Äter samma som alla andra gånger. Kyckling med nudlar. Säger som vanligt att jag är allergisk mot jordnötter fast jag inte är det och får cashewnötter istället.
Skökan (aka Patrik) säger att han ska till miljon-demonstrationen i Egypten. Han hittar bara på. Jag fotar honom till bloggen. Hans gamla tjej har sagt att han behöver börja använda ögoncreme mot rynkor. Det tycker inte jag.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar