onsdag 23 februari 2011

PETER. BLI INTE MALLIG NU

Apropå Peter. 2003 trodde ÅL att jag var kär i honom. Det var irriterande. Men inte mer. Visste var jag stod i frågan. Mathias också.



Eva Lundgren träffar Peter första gången på Model 70. Ett par månader senare kommer Peter upp på tal. (I och med en klubb eller liknande han ordnade). 


Eva: "Va...är han en sån? Jag trodde han var en ensam stackare, typ en arbetslös som kommer hit och hänger i brist på annat att göra".


OH NO.

(Peter, Mathias och Mattias på Model 70).



1998 jobbade Kajsa på Kungsgatans Dieselbutik. Vissa personer spelade skivor bakom kassan. Jag brukade hälsa på. Hon gav mig kaffe.


En lördag händer något. En krullhårig befinner sig bakom skivspelarna. Jag känner mig obekväm. Inte för att han tittade på mig. (Han tittade inte på mig). Utan för det var uppenbart att jag tyckte han var söt. Alla tyckte det. Oavsett kön. Det var inget man styrde över. Söt per definition. Givetvis visste han om det. Det räckte med att titta i spegeln.






Hans närvaro generade mig. Jag låtsades oberörd, som om han såg ut som vem som helst. Liknande det som händer när man träffar en känd person. Man försöker bete sig som om det vore vem som helst medan det man tänker på är om man lyckas eller ej.




De personer med extraordinärt yttre, kan framkalla detta. Googlar man hittar man definitionen, AYF. (Avvikande agerande av yttre förhållande). 
Enligt Wikipedia: "Lättare funktionshinder karaktäriserat av ofrivillig nedsättning av intelligens pga motsatt individs yttre. Symtom: irrationellt beteende, samt i vissa extremer, tillfälliga personlighets-störningar”. 
(Ja Jane, nu skojar jag, finns inget som heter AYF).




Liknande hände när Andreas träffade Ida. Vanligtvis är han snäll och väluppfostrad. Nu blev han dryg och nonchalant. Tror det bidrog till att de blev ihop. (Tragsikt i så fall. Obs, endast min egen analys, stämmer förmodligen inte).





(Anynom: "Det var jobbigt. Vi andra fick liksom som alltid stå som i skuggan av Peter"). 



(E&D, säg till om ni vill ha denna högupplöst? Lisa står egentligen i mitten, men jag tog bort henne)




(Mamma, innan du ringer: Detta är 16 år sedan. Har varit ihop med Mathias i elva. Inte gång har han varit svartsjuk. Har aldrig haft någon anledning).

4 kommentarer:

  1. Tack för förtydligande. För jag visste inte vad jag skulle tro.

    SvaraRadera
  2. Alla ser unga och tuffa ut, alla utom jag. Hahaha.

    SvaraRadera
  3. Ojojoj..vad ska man kommentera på det?
    Tack för fina ord Helena, jag lovar att jag blev betydligt mer generad än mallig.
    Jag misstänker också att det var lite sockrat för extra bloggeffekt.

    Vad är det för bilder du hittat? Har Dennis ett finger med där? Du tror inte det hade räckt med några färre, och kanske bara en där jag försöker mig på en fjompig hiphop-pose?

    Soliga hälsningar från Miami

    SvaraRadera
  4. Ha ha Jane. Du är rolig. Emma, du ser overkligt snygg ut som vanligt. Men till saken: har aldrig tänkt på att P är snygg förrän nu. Weird.

    SvaraRadera