söndag 23 januari 2011

SCHEMA LÖRDAG & SÖNDAG

Ida har en juridik-tenta måndag morgon klockan 09.00. Vi måste prioritera den. Gjorde helgens schema  i fredags kväll. Hinner tyvärr inte hålla takten på inläggen.

LÖRDAG
- 11.30 Ta med borr och skruvdragare och möt Ida och Kottis och ät lunch på Bakverket.
- 12.30 Kapa sista listerna till kökshyllan. Måla dem.
- 15.00 Ta med Fralle till Gotlandsgatan så Ida kan plugga ostört.
- 17.00 Värm mammas köttbullar och koka makaroner och ge det till Fralle.
- 19.00 Träffa Ida på Apan. Äta middag ihop (kyckling, nudlar, mellanöl).
- 20.00 Ida går hem med Frasse som somnar i vagnen. Jag går hem och läser ikapp gamla DN framför TV:n.

SÖNDAG
- 08.30 Vaknar och har ledig förmiddag.
- 15.00 Hämta Fralle hos Ida. Ida pluggar tills det sitter. Fralle följer med och sover hos mig. Jag lämnar på dagis måndag morgon innan jobbet.

Vi tar en bild och smsar till Bella som är tokig i semlor.


Frances blir uttråkad. Jag lär henne hur man skjuter iväg hårsnoddar. Hon kan efter tre försök. Hon skjuter iväg sin röda bomulls-hårsnodd flera meter. Jag tycker hon är duktig. Ida tycker jag är jobbig och säger att hon tänker låtsas att det är min unge. Det är okej.


Kapen är ett mirakel . Eva kommer och hälsar på med Otto. Frances blir kanske lite svartsjuk när jag gullar med Otta. Han är jättesöt. Jag säger till Frances att hon kan bli Ottos mentor när han blir två år och kan prata. Hon kan lära honom allt hon vet. Det vill hon.

1 kommentar:

  1. Säg till Bella att jag bakar semlor till henne om jag får köpa hennes klänning. Tar sån tid att leta 70 talsklänningar på ebay, tradera och blocket!

    Jag bakade semlor igår, så goda! Nämn gärna det om du pratar med henne.

    Kramar

    SvaraRadera