torsdag 13 januari 2011

PLANERING

Fiskade upp Fralle efter jobbet när jag var på väg till Ida. Fralle var hos Martin och Marja och lekte med Tora. Skulle ta på Frances ytterkläderna men det låg något hårt i hennes strumpbyxor. Det var Toras ludna plastkanin. Frances vägrade släppa ifrån sig den och lade sig under köksbordet. Martin sa att Frances kunde låna hem den. Tora hörde inte för hon var inne på sitt rum. När jag hade lyckats få på Fralle ytterkläderna kom Tora och skulle säga hejdå. Jag ville dubbelkolla med Tora om det var okej att Frances tog hennes kanin. Jag sa att vi lovade att komma tillbaka med den imorgon. Tora blev chockad och ledsen och sprang in på sitt rum. Jag kände mig dum. Martin tänkte säkert att det var onödigt att jag berättade för Tora. Måste komma ihåg att lämna tillbaka den imorgon.



Ida hade köpt fruktbröd, smör och cheddar. Bästa smörgås-osten. Frances däckade vid åtta. Ida rollade klart kökshyllorna med grundfärgen medan jag skrev inköpslista.

Imorgon har vi ledigt. Måste bara komma ihåg att hämta hyrbilsnycklarna innan de stänger.

Preliminär tidsplan lördag:

- 07.55 Åker och hämtar upp Ida & Bella.
- 09.20 Anländer till loppisen i Nyköping. Ställer oss i kön.
- 09.30 Dörrarna öppnas. Hjärtklappning.
- 11.00 Lilla Maräng i Järna. Kaffe, ostmacka och kardemummabulle.
- 12.00 Loppisen i Södertälje.
- 13.30 Myrorna i Skärholmen. Färghandeln i centrum.
- 14.30 IKEA.
- 16.00 Plocka upp Mathias på Ekerö och säga grattis till Noel som fyller år.
- 17.30 Hämta hurts och hjul i Järfälla.
- 18.15 Lämna tillbaka hyrbilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar