måndag 24 januari 2011

HÄXAN FRÅN NARNIA

Fralle sov över. Vi hade kul igår kväll. Vi köpte en DVD på Konsum. Fralle pekade på tecknad Barbie. Jag dör hellre. Var tvungen att ljuga. "Jag har redan sett den. Vill inte köpa en film jag redan sett". Vi köpte Wallace and Gromit - Varulvskaninens förbannelse. BRA.

Frances ville köra egen liten matvagn. Hon sprang med den framför sig. Väldigt fort. För fort. Jag sa att hon inte fick. Hon brydde sig inte ett skit. Hon sprang bort ur mitt synfält. Jag hörde snart en högljudd krock. Hon låg på golvet nedanför Coca Cola-kylen. Vagnen låg vält bredvid. 
En grönklädd från personalen gick förbi. Vi fick ögonkontakt. Jag blinkade diskret och sa "Hur rasande arga blir ni om små barn leker racerbana inomhus med era kundvagnar?". Hon spände jätteelaka ögon i Frances. Det räckte. 



Fralle vaknade 07.10. Hon kröp upp i vår säng. Hon skrattade och sa att hon såg Mathias tuttar. Kom i sista sekund på att vi skulle klippa luggen. Frances ville inte. "Jag vill ha lika långt hår som Bella!". Berättade en skräckhistoria om Häxan från Narnia, med en sax i handen. Hon förvandlade alla dagisbarn till sten. Frances märkte inte att jag klippte henne. Lämnade på dagis och kom tio minuter för tidigt till kontoret.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar