söndag 23 januari 2011

DET SKA VARA ROLIGT ATT JOBBA

I torsdags möttes jag och Ida upp på Wirströms och inhandlade skruv och plugg och borr och andra nödvändiga saker. Jag hade googlat och kommit fram till att vi behövde en 8 mm borr. Killen på Wirströms tyckte likadant. Han var för övrigt väldigt kunnig och hjälpsam. Vi hade ingen färg kvar till vårt delprojekt "Kökshyllan" så det köpte vi också. Det gick på 978 kronor.



P&L!
Som jag sa i början av projektet när jag ansökte om finansiering, var min ambition att jag skulle skicka kvittoredovisningar till er, vartefter jag kom upp i varje 5.000 kronor.
Tyvärr har jag inte hunnit längre än att häfta upp dem på A4 papper. Ikväll ska jag dock räkna ihop dem. Jag tror vi bränt ca halva budgeten. Det är ändå min starka övertygelse att vi kommer klara att hålla oss under 20 bananer.



Hahaha. På onsdagen hade pappa möte i Sthlm. Jag fick honom att ta med kapen upp. Äntligen är den här. (Och den är nu min). Den är av bra kvalité samtidigt som den är liten och behändig. Jag kan ta med den överallt. I somras när jag höll på med kojan drog jag en sladd-linda från huset och hade kapen på bryggan precis, nedanför kojan.


På torsdag kvällen hade vi tänkt måla klart köket. Men Ida märkte att jag var trött. Fast jag försökte dölja det. Hon sa att det ska vara roligt att jobba annars kan det kvitta. Det är bara jobbigt när man tycker att det är kul och det är själva orken som fattas.

Vi gick hem till Andreas och Fralle och åt pizza istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar